Em Small Data, Martin Lindstrom explora a importância de observar detalhes aparentemente insignificantes no comportamento humano para desvendar insights poderosos sobre desejos e necessidades dos consumidores. Ao contrário do foco tradicional em big data, Lindstrom defende que pequenos indícios, como hábitos cotidianos, objetos pessoais e interações sociais, podem revelar verdades profundas e impulsionar estratégias de marketing e inovação. Combinando histórias envolventes de suas experiências globais como consultor, o livro mostra como a empatia e a observação atenta podem transformar dados aparentemente triviais em soluções impactantes para negócios e marcas.Hired by the world's leading brands to find out what makes their customers tick, Martin Lindstrom spends 300 nights a year in strangers' homes, carefully observing every detail in order to uncover their hidden desires, and, ultimately, the clues to a multi-million dollar product.Lindstrom connects the dots in this globetrotting narrative that will enthrall enterprising marketers, as well as anyone with a curiosity about the endless variations of human behavior. You'll learn...How a noise reduction headset at 35,000 feet led to the creation of Pepsi's new trademarked signature sound.How a worn down sneaker discovered in the home of an 11-year-old German boy led to LEGO's incredible turnaround.How a magnet found on a fridge in Siberia resulted in a U.S. supermarket revolution.How a toy stuffed...